בשנת 2006 , לאחר תאונת הרכבת בבית יהושע, הוחלט כי בתוך שלוש שנים יבוצעו הפרדות מפלסיות בכל מקום בו יש מפגש בין כביש למסילת רכבת. חלק גדול ממפגשי הכביש-מסילה נסגרו והחלפתם בהפרדות מפלסיות עברה לראש סדר העדיפויות של האחראים במשרד התחבורה על נושא בטיחות הנוסעים ברכבת והנהגים בכבישים. מהאנשים העובדים בשטח שמענו כי מתוך מאה שישים הצמתים המיועדים להפרדה המפלסית, בוצעה עד היום ההפרדה בשלושים צמתים בלבד. לפני כשנה הסתיימה ההפרדה המפלסית ביציאה ממעגן מיכאל אך נותר קטע כביש קצר, בכניסה/יציאה בכביש 4, שהוא מאושר לתנועה אך אינו גמור כראוי עקב סכסוך בין רכבת ישראל לקבלן הממונה על העבודות בקטע זה. הסכסוך הגיע לבית משפט והסתים לפני כמה ימים בפסיקת ביניים בה הרכבת מחויבת לשלם לקבלן את הכסף על החשבוניות המוסכמות. כך מצאנו את הקבלן עם אנשיו וכליו עובדים בשטח במלוא המרץ והכוונות, בהבטחה שתוך יומיים שלושה יוסדר הקטע המסוים, הדי מסוכן הזה. אז: סעו בשלום.
|